zpět

ŠET (Škoda elektrický tank)

Stručná historie:
        Od roku 1936 Škodovka vyvíjela tank na zmenšeném podvozku LT vz.35, který měl hybridní pohon. Hvězdicový motor Avia TR-12 měl pohánět generátor, který elektřinou zásoboval dva elektromotory, které byly zapojeny do série. Síla z motorů byla nesena hřídelí na redukce a následně na zadní hnací kola. Stroj byl řízen volantem spojeným s kontrolérem, který zapínal motory buď ve stejném smyslu nebo proti sobě. Tím se jemně docilovalo zatáčení. Brždění bylo také řízeno elektricky. V roce 1940 Škodovy závody vývoj ukončily, kvůli prodražování projektu. Němci se ale o tento typ pohonu zajímali a proto požádali firmu, aby tank dokončila. První zkušební jízda se uskutečnila v říjnu 1941. Náhlý zájem Němců o tento stroj lze vysvětlit podobným pohonem od firmy Porsche pro útočná děla Ferdinand. Škodovka dodala pár dílů pro tato vozidla. Jak moc ale ŠET ovlivnil pohon od firmy Porsche je těžko odhadnout.
        Tank měl podobnou konstrukci jako LT vz.35. Na ocelové L profily byly nanýtovány 15mm silné pancéřové plechy. Podobnou konstrukci měla mít i věž, ale ta nebyla nikdy nainstalovaná. Tank pojížděl na zmenšeném podvozku typu LT vz.35.

ŠET

experimentální vozidlo

 

   výrobce:

   Škoda Plzeň

   léta výroby:

   1938 - 1941

   počet vyrobených vozidel:

   1 prototyp

 

 

   hmotnost:

   ?

   délka:

   ?

   šířka:

   ?

   výška:

   ?

   měrný tlak:

   ?

 

 

   pancéřování:

   15 mm

   výzbroj:

   nebyla namontována

   osádka:

   3 (?)

 

 

   typ motoru:

   Avia TR-12; letecký hvězdicový motor napojený na generátor + 2 elektromotory

   obsah:

  

   výkon:

   114 kW (155 k) (motor); 108 kW (generátor); 48 kW (elektromotor)

   max. rychlost:

   40,5 km/h

   dojezd:

   ?

 

 
  Pokud se vám na stránce neobjevil rámec s hlavním menu, klikněte sem:

domů