ŠET (Škoda elektrický tank)
Stručná historie:
Od roku 1936 Škodovka vyvíjela tank
na zmenšeném podvozku LT vz.35, který měl hybridní pohon. Hvězdicový motor Avia
TR-12 měl pohánět generátor, který elektřinou zásoboval dva elektromotory, které
byly zapojeny do série. Síla z motorů byla nesena hřídelí na redukce a následně
na zadní hnací kola. Stroj byl řízen volantem spojeným s kontrolérem, který
zapínal motory buď ve stejném smyslu nebo proti sobě. Tím se jemně docilovalo
zatáčení. Brždění bylo také řízeno elektricky. V roce 1940 Škodovy závody vývoj
ukončily, kvůli prodražování projektu. Němci se ale o tento typ pohonu zajímali
a proto požádali firmu, aby tank dokončila. První zkušební jízda se uskutečnila
v říjnu 1941. Náhlý zájem Němců o tento stroj lze vysvětlit podobným pohonem od
firmy Porsche pro útočná děla Ferdinand. Škodovka dodala pár dílů pro tato
vozidla. Jak moc ale ŠET ovlivnil pohon od firmy Porsche je těžko odhadnout.
Tank měl podobnou konstrukci jako LT
vz.35. Na ocelové L profily byly nanýtovány 15mm silné pancéřové plechy.
Podobnou konstrukci měla mít i věž, ale ta nebyla nikdy nainstalovaná. Tank
pojížděl na zmenšeném podvozku typu LT vz.35.
ŠET experimentální vozidlo |
|
výrobce: |
Škoda Plzeň |
léta výroby: |
1938 - 1941 |
počet vyrobených vozidel: |
1 prototyp |
|
|
hmotnost: |
? |
délka: |
? |
šířka: |
? |
výška: |
? |
měrný tlak: |
? |
|
|
pancéřování: |
15 mm |
výzbroj: |
nebyla namontována |
osádka: |
3 (?) |
|
|
typ motoru: |
Avia TR-12; letecký hvězdicový motor napojený na generátor + 2 elektromotory |
obsah: |
|
výkon: |
114 kW (155 k) (motor); 108 kW (generátor); 48 kW (elektromotor) |
max. rychlost: |
40,5 km/h |
dojezd: |
? |
Pokud se vám na stránce neobjevil rámec s hlavním menu, klikněte sem: |